Lägenheten

 
Det här är en bild från ett tidigare projekt i skolan. Kursen handlade om digitalt skapande där vi använde oss av programmet Sketch Up. Det hela var ett grupparbete som byggde på att man två och två låtsades vara varandras beställare, så man byggde upp sin egen lägenhet och inredde utefter sin grupparteners önskemål som om hen skulle flytta in där. Denna bild är en sektionsbild in progress.
 
Min utmaning med den här kursen var att jag inte ännu hade flyttat in i den här lägenheten när det var dags att börja rita upp den i programmet. Jag fick gå till stadsritningskontoret och hämta planritningar på byggnaden för att kunna börja rita upp den, en tjänst som är gratis när man är student! Slutresultatet av lägenheten som blev skräddarsydd till min gruppkamrat Emma blev jag så nöjd med att när jag sedan flyttade in i några veckor senare blev lägenheten i verkligheten lite av en besvikelse. Men det jobbar vi på!

Kommentera här: